Błędy popełniane w żywieniu dzieci

warsztaty dla rodziców

Lista najczęstszych błędów popełnianych przez Rodziców w żywieniu Dzieci. Warto je poznać i wyeliminować!

Twoje Dziecko jest niemowlakiem

  • zbyt długie karmienie butelką i jednocześnie zbyt późne wprowadzanie potraw stałych do codziennego żywienia
  • stosowanie pokarmów jako smoczka, w celu uspokojenia lub nagrody, np. podawanie butelki z mlekiem w nocy
  • zabawa jedzeniem i w trakcie trwania posiłku
  • tolerowanie kaprysów żywieniowych
  • zachęcania do próbowania potraw smażonych i ciężkostrawnych
  • akceptowanie i popieranie upodobania do słodyczy np. poprzez podawanie ich jako deseru po każdym posiłki
  • rezygnowanie z urozmaicania żywienia dziecka, na skutek konieczności większego zaangażowania ze strony rodziców
  • dosalanie i dosładzanie potraw. Pamiętaj! Dziecko, które nie pozna smaku cukru i soli nie będzie domagało się słodkich i słonych produktów
  • podawanie do picia wody z glukozą – jest to prosta droga do dostarczenia organizmowi dziecka pustych, niepotrzebnych kalorii
  • zmuszanie do jedzenia zbyt dużych porcji, tym samym zniechęcanie do jedzenia
  • zbyt szybkie podawanie dzieciom potraw „dorosłych”, które są ciężkostrawne i często ubogie w witaminy i składniki mineralne

Twoje Dziecko chodzi do przedszkola

  • ograniczanie czasu przeznaczonego na posiłek, nerwowa atmosfera podczas posiłku, jedzenie „w biegu”
  • nieregularne spożywanie posiłków
  • rozpraszanie uwagi dziecka podczas posiłku zabawkami, telewizją
  • podjadanie słodyczy i żywności typu fast-food pomiędzy posiłkami
  • zbyt małe spożycie wody a zbyt duże słodkich napojów (soki, napoje gazowane)
  • podawanie potraw ciężkostrawnych, smażonych, ostro doprawionych
  • nie zjadanie przez dziecko pierwszego śniadania przed wyjściem do przedszkola
  • brak kultury jedzenia posiłków wspólnie z rodziną

Twoje Dziecko chodzi do szkoły

  • jedzenie produktów typu fast-food oraz dużych ilości słodyczy
  • picie słodkich napojów, napojów gazowanych
  • zbyt mała ilość posiłków w ciągu dnia i jednocześnie zbyt duża obfitość jedzonych posiłków
  • jedzenie poza domem, korzystanie z barów szybkiej obsługi, które sprzyja objadaniu się i uzależnieniu
  • nie zabieranie do szkoły i niespożywanie przez dzieci drugiego śniadania
  • nieregularne spożywanie posiłków
  • nieograniczony dostęp do reklam telewizyjnych, które nieodpowiednio kształtują nawyki żywieniowe
  • zbytnia koncentracja na masie ciała, szczególnie w grupie młodych dziewcząt – może doprowadzić do rozwoju anoreksji
  • zbyt duże spożycie tłuszczów nasyconych pochodzenia zwierzęcego i cukrów prostych
  • zbyt małe spożycie nabiału, ryb, owoców i warzyw
  • zbyt duże spożycie soli i mieszanek przyprawowych z glutaminianem sodu pod postacią żywności wysokoprzetworzonej

Pamiętaj! Dobrych i zdrowych nawyków żywieniowych Dzieci, niezależnie od wieku uczą się od swoich Rodziców. Jest to najlepszy sposób kształtowania prawidłowych postaw.

Monika Frank – Dietetyk

Nowość! Kuracja Online
×

Napisz do nas!

Umów się na wizytę