Co najlepiej wspomaga odchudzanie?

odchudzanie_centymetr_owoc
Lato zbliża się wielkimi krokami, a Ty postanowiłeś pochwalić się piękną sylwetką na plaży. Zdecydowałeś się zrzucić kilka kilogramów, przechodzisz na dietę i z niecierpliwością oczekujesz na pierwsze efekty. Twoje myśli zapewne błądzą w kierunku cudownych pigułek, które pozwolą szybko i bezboleśnie osiągnąć cel. Pamiętaj- zamiast od razu sięgać po suplementy odchudzające, zadbaj o włączenie produktów, o których przeczytasz za chwilę a wspomożesz Twój organizm w walce z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Nieoceniony błonnik
Zapewne już nie raz słyszałeś o osobach, które w trakcie kuracji odchudzającej sięgały po produkty bogatobłonnikowe. Musisz wiedzieć, że wyróżniamy dwa rodzaje błonnika- rozpuszczalny i nierozpuszczalny w wodzie. Ten pierwszy znajdziesz głównie w świeżych warzywach i owocach. Jego zadaniem jest wiązanie dużych ilości wody i pęcznienie w przewodzie pokarmowym. Domyślasz się już, jaki efekt wywoła smaczna surówka, którą zjesz na drugie śniadanie? Błonnik zwiększy swoją objętość, przez co zwiększy uczucie sytości. Dzięki temu, oprzesz się pokusie, by 30 minut po posiłku sięgnąć po ciasteczko.
Błonnika nierozpuszczalnego w wodzie szukaj w otrębach zbożowych, płatkach pełnoziarnistych (owianych, orkiszowych, żytnich), grubych kaszach oraz pieczywie pełnoziarnistym. Ten rodzaj błonnika przyspieszy działanie Twojego przewodu pokarmowego.

Nawadniaj się!
Wprowadzając produkty bogate w błonnik pamiętaj, by wypijać co najmniej 1,5l płynów w ciągu dnia. W przeciwnym razie, błonnik nie spełni swojej roli, a Ty dodatkowo możesz doświadczyć zaparć lub bólu brzucha. Pamiętaj, że najlepiej nawadnia woda mineralna, a także herbaty ziołowe i owocowe.
Jeśli wciąż nie jesteś przekonany do wypijania odpowiedniej ilości płynów, musisz wiedzieć, że woda wspomaga proces odchudzania. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu, Twój organizm z powodzeniem będzie oczyszczał się z toksyn, a procesy metaboliczne (czyli również spalanie tkanki tłuszczowej) będą przebiegały bardziej efektywnie.

Zielona herbata- sprzymierzeniec w walce z tłuszczem
Wiesz już, że aby skutecznie pożegnać się z tkanką tłuszczową, powinieneś odpowiednio się nawadniać. Wypijając 3-4 filiżanki zielonej herbaty w ciągu dnia, przyspieszysz redukcję tkanki tłuszczowej. Niemożliwe? Zielona herbata bogata jest w związki o nazwie katechiny. Pobudzają one organizm do zwiększenia wydatku energetycznego, co wiąże się z przyspieszeniem spalania tłuszczu. Dodatkowo, kolejny składnik- teina, stymuluje Twój organizm do wykorzystywania zgromadzonych rezerw tłuszczowych.

Egzotyczni wojownicy
Sięgając po owoce, zdecydowanie wygrasz zdrowie i piękną sylwetkę. Szczególny ukłon w stronę grapefruitów oraz papai. Te egzotyczne owoce zawierają związki, które przyspieszają przemianę materii, stymulując spalanie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo, zaletą włączania ich do jadłospisu, będzie korzystny wpływ na usuwanie toksyn, które gromadzą się w Twoim organizmie.

Warzywa spalające tłuszcz?
Papryka (również chili), pomidor, marchew, soczewica, fasola, brokuły, szpinak, bakłażan- co je łączy? Jeśli Twój organizm będzie chciał strawić te warzywa, będzie zmuszony wykorzystać o wiele więcej energii, niż w przypadku innych pokarmów. Efekt? Przyspieszenie przemiany materii i pozytywny wpływ na sukces Twojej diety odchudzającej.


Pamiętaj, że nie istnieje złoty środek, który sprawi, że nadmiar kilogramów zniknie w jednej chwili. Odpowiednio zbilansowana dieta odchudzająca, połączona z wymienionymi wyżej produktami, a także wysiłek fizyczny- to jedyna właściwa droga do celu. Odwiedź dietetyka- pod czujnym okiem specjalisty zyskasz nie tylko zdrową, dostosowaną do Twoich potrzeb dietę, ale także dodatkowe źródło wsparcia w czasie dążenia do celu. Spróbuj, a w czasie wakacji zachwycisz wszystkich piękną sylwetką!

mgr dietetyki Marta Adamek
Nowość! Kuracja Online

Napisz do nas!

Umów się na wizytę