Dieta na płaski brzuch – jak zdrowo jeść by nie rosły Ci boczki?

odchudzanie talia miara
Wiosna już „wisi” w powietrzu, masz więc coraz mniej czasu na pozbycie się niechcianych boczków. Co możesz zrobić, aby raz na zawsze usunąć oponkę i cieszyć się ładnym wyglądem? Podstawową rolę odgrywa właściwa dieta, bogata w witaminy, minerały, błonnik i zdrowe tłuszcze. Nie bez znaczenia jest rodzaj i ilość wypijanych przez Ciebie płynów. Jeśli zadbasz również o codzienną aktywność fizyczną, szybko osiągniesz wymarzone efekty!

Prawidłowo skomponowana dieta
Dieta oparta o pełnowartościowe produkty to nie tylko gwarancja płaskiego brzucha, ale również dobrego samopoczucia. Przede wszystkim jedz regularnie, najlepiej 5 posiłków dziennie, co 3 godziny. Twoje codzienne menu powinno zawierać produkty obfitujące w błonnik, który reguluje pracę jelit, daje uczucie sytości oraz wpływa na właściwe wypróżnianie, zapobiegając zaparciom. W tym wypadku dobrze sprawdzi się owsianka. Płatki owsiane dostarczają nie tylko wspomnianego wcześniej błonnika, ale są również źródłem witamin z grupy B oraz składników mineralnych. Warto sięgać też po inne zbożowe produkty pełnoziarniste, jak np. otręby, grube kasze czy ciemny ryż.

Wzbogacaj posiłki o zdrowe tłuszcze
Pamiętaj, aby przynajmniej 2 razy w tygodniu jeść ryby. Sałatki posypuj pestkami dyni lub słonecznika, jako przekąskę wybieraj orzechy. Produkty te stanowią cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, zapobiegających gromadzeniu się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha.

Jedz świeże warzywa i owoce
Stanowią one doskonałe źródło składników antyoksydacyjnych, takich jak witaminy A, C, E, polifenole czy karotenoidy. Warzywa spożywaj na surowo, komponuj z nich kolorowe sałatki lub gotuj na parze. Owoce świetnie sprawdzą się w postaci koktajli, smoothies czy jako dodatek do jogurtu z płatkami.

Unikaj cukru i słodyczy
Są one bowiem głównym „winowajcą” w powstawaniu boczków. A jeśli masz ochotę na coś słodkiego – samodzielnie przygotuj zdrową przekąskę np. ciasteczka owsiane.

Wypijaj minimum 2 litry wody dziennie
Zacznij swój dzień od szklanki wody. Woda oczyści Twój organizm z toksyn, nada skórze zdrowy, elastyczny wygląd. Naukowcy zalecają, aby pić przede wszystkim wodę, co wpłynie pozytywnie na redukcję Twojej tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj! Ruch to zdrowie
Jeśli chcesz osiągnąć sukces nie zapominaj o codziennych ćwiczeniach. Wybieraj wszelkie formy aktywności typu cardio, jak nordic walking, pływanie, jazda na rowerze, aerobik czy długie spacery. Natomiast wykonując typowe „brzuszki” wymodelujesz swoją sylwetkę i ukształtujesz mięśnie brzucha.

Właściwie skomponowana dieta oraz aktywność fizyczna odgrywają kluczową rolę w poprawie Twojego wyglądu, pozwolą na uzyskanie wymarzonej sylwetki, a ponadto zapewnią Ci zdrowie i świetne samopoczucie.
Zacznij działać już dzisiaj, a rezultaty szybko Cię zaskoczą!

Dr Paulina Liszka
Mój Dietetyk Kraków
Nowość! Kuracja Online
×

Napisz do nas!

Umów się na wizytę