Motywator dietetyczny. Poznaj sposoby na skuteczną walkę z kilogramami!

Mirosława Westphal - motywator dietetyczny, diet coach


Wydaje się proste – ważąc 10 kilogramów za dużo, zaczynasz jeść mniej, włączasz aktywność do swojego życia i patrzysz jak kilogramy same lecą w dół. Skoro to takie proste, to dlaczego na świecie rośnie epidemia nadwagi i otyłości? Dlaczego po raz kolejny sięgasz po dietę i reżim? Myślisz, że już nigdy nie schudniesz na zawsze, choć może łatwiej uwierzyć Ci w to, że stosujesz nieodpowiednią dietę. Jako motywator dietetyczny mam dla Ciebie zadanie! Zanim przejdziesz do odchudzania – opracuj plan!



Dlaczego chcę być szczupła?

Motywacja to szereg powodów i inspiracji do podjęcia zmiany. W przypadku odchudzania pierwszym krokiem do sukcesu jest znalezienie własnej, szczerej odpowiedzi na pytanie: dlaczego właściwie chcę schudnąć? Po co chcę przejść drogę od obecnej masy ciała do mniejszej, która jest moim celem? Zatrzymaj się i pomyśl co takiego zmieni się w Twoim życiu jak schudniesz. Zaplanuj minimum 15 minut, aby pomyśleć o wartościach jakimi się kierujesz, czego potrzebujesz, a także jakich emocji doświadczasz. Koniecznie zapisz efekt swoich przemyśleń. Wróć do nich, jeżeli w procesie chudnięcia napotkasz trudności. Powrót do powodów podejmowania odchudzania, w momencie kiedy nie masz siły wytrwać, jest zastrzykiem energii i motywacją płynącą z Twojego wnętrza.

Znajdziesz tu kilka pytań, które mogą być pomocne w szukaniu odpowiedzi na pytanie dlaczego chcesz być szczupła:


  • Co się zmieni jak schudniesz?
  • Dlaczego schudnięcie jest dla Ciebie ważne?
  • Co zyskasz kiedy już będziesz szczupła?
  • Co stracisz jeśli nie schudniesz?
  • Jakie swoje potrzeby zaspokoisz chudnąć?
  • Kim się staniesz jak schudniesz?
  • Kto jeszcze zyska na tym, że zmienisz styl życia i schudniesz?

Deklaracja na piśmie

Wiesz już dlaczego chcesz zmienić masę ciała. Napisz co chcesz wypracować i osiągnąć. Doprecyzuj najbardziej, jak tylko to możliwe. Pomocne mogą być odpowiedzi na pytania: Ile kilogramów, do kiedy oraz z jaką szybkością będziesz chudła? Jakim sposobem i jak często będziesz weryfikowała uzyskiwane efekty? Kiedy będziesz mogła powiedzieć, że ważysz tyle ile trzeba, tyle ile sobie założyłaś? Sformułuj swoje myśli tak, aby motywowały Cię do działania!

Motywator dietetyczny Mirosława Westphal

Zadbaj o pełen sukces

Masz jasność swojego działania. Chcesz schudnąć i jest to dla Ciebie ważne. Czas na przemyślenie trzech kluczowych kwestii.

Realny plan

Czy schudnięcie 10 kilogramów w 6 tygodni jest możliwe w ustalonym przez Ciebie czasie? Czy działania związane z chudnięciem są możliwe w Twojej obecnej sytuacji finansowej rodzinnej i zawodowej? Jak widzisz pogodzenie jasnych wytycznych dotyczących ilości i jakości jedzenia zawartego w menu ze spontanicznym i bardzo towarzyskim trybem swojego dotychczasowego życia?

Schudnięcie najwyższym priorytetem na tu i teraz

Masz mnóstwo zadań i zobowiązań. Czy odchudzanie plasuje się w pierwszej trójce spraw najważniejszych? Niższe pozycje mogą oznaczać, że schudnięcie przegra z mnóstwem innych zobowiązań. Jeżeli bierzesz sprawę na poważnie – przemyśl i zapisz, z których zadań obecnie wykonywanych zrezygnujesz, aby móc podjąć działania związane z odchudzaniem?

Chudnąć miło i przyjemnie

Istnieje wiele metod i sposobów aby schudnąć. Który z nich będzie atrakcyjny dla Ciebie? Dostosuj cały proces pod swoim kątem. Czego potrzebujesz, aby schudnąć skutecznie w swój unikatowy i niepowtarzalny sposób?

Wpadki i rozczarowania

Trudności i kryzysy przychodzą w czasie odchudzania. To sygnał, że potrzeba nowej strategii, a nie powód do poddania się czy rezygnacji. W chwilach kiedy słabnie motywacja, pojawia się lęk czy bezsilność – działaj! Wykonaj krok do przodu, może być mniejszy, ale do przodu.

Jeżeli nie przemyślisz powyższych kwestii i nie podejmiesz właściwych działań sama motywacja i silne emocje nie wystarczą. Najlepszym motorem odchudzania jest automotywacja. Źródłem motywacji mogą być przekonania bliskich Ci osób, które wierzą w Twój sukces i ich doping. Motywator dietetyczny wspiera Cię, abyś sama odkrywała w sobie niekończące się pokłady motywacji, z których będziesz w przyszłości czerpać samodzielnie siłę do skutecznego przejścia przez proces odchudzania i utrzymania nowej wymarzonej masy ciała.


Dietetyk Mirosława Westphal

Mirosława Westphal
dietetyk, diet coach

Znajdź swój:
Szczęśliwy Sposób Odżywiania

Nowość! Kuracja Online
×

Napisz do nas!

Umów się na wizytę