Jabłkowa owsianka z nutką kakao
Owsianka

Wielu z nas nie wie jak prosto jest przygotować płatki owsiane. Wystarczy je podgrzać w niewielkiej ilości wody dodać mleko i gotowe. Płatki owsiane z mlekiem dostarczają komórką mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i lepsza koncentracje oraz szybsze przyswajanie wiedzy. Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu. Dodatkowo w porównaniu z innymi zbożami płatki owsiane zawierają  najwięcej błonnika, który obniża poziom złego cholesterolu oraz wpływa na wyrównanie poziomu glukozy i insuliny we krwi.

Przepis na 1 porcję 259,68 kcal

  • 2 płaskie łyżki płatków owsianych (20 g)
  • 1 szklanka mleka spożywczego 1,5 % tłuszczu (250 ml)
  • 1 małe, pokrojone ze skórką jabłko (100 g)
  • łyżka kakao (5 g)

Płatki owsiane gotować 3 min w małej ilości wody. Następnie wlać mleko i podgrzać całość. Na koniec dodać pokrojone w kostkę jabłko i posypać kakao.

Katarzyna Mazur – dietetyk

Nowość! Kuracja Online

Napisz do nas!

Umów się na wizytę