Naleśniki ze szpinakiem

Już nie długo na naszych działkach i w osiedlowych warzywniakach pojawi się szpinak. Czas więc zmienić przykre wspomnienia z dzieciństwa, kiedy to warzywo kojarzyło się zwykle z niesmaczną, zieloną papką. Liście szpinaku to bogate źródło witamin i składników mineralnych. Zawierają potas, a także witaminy C, E, K oraz z grupy B, kwas foliowy i beta karoten. Ze względu na dużą zawartość potasu można go polecać ludziom chorym na nadciśnienie. Kobiety w ciąży powinny jeść szpinak ze względu na zawartość kwasu foliowego.

Wartości odżywcze szpinaku zmniejsza jednak występujący w jego liściach kwas szczawiowy, który może działać odwapniająco na organizm. Ochronę przed ubytkiem makroelementów zapewnimy sobie, jeśli będziemy jeść szpinak razem z produktami bogatymi w wapń. Dlatego dodajmy do szpinaku jogurt naturalny, ser typu feta czy jajka.

Idealne pod tym względem są naleśniki ze szpinakiem.

Składniki na farsz (dla 4-6 osób)

  • 2 torebki szpinaku przecieranego
  • 5-4 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • 1 torebka słonecznika
  • 5g oliwa z oliwek
  • cebule – 2szt.
  • ser feta light- 1 opakowanie
  • żółty ser – 30 dag

Sposób wykonania:

  1. Usmażyć cienkie naleśniki na patelni teflonowej bez tłuszczu.
  2. Wsypać na suchą patelnię słonecznik i uprażyć
  3. Podsmażyć drobno pokrojoną cebulę na łyżeczce oliwy z oliwek
  4. Na patelni podgrzać szpinak, dodać do niego pokrojony w kostki ser feta, przeciśnięte lub drobno pokrojone ząbki czosnku, cebulę , doprawić ziołami.
  5. Na naleśniku ułożyć farsz i zawinąć
  6. Zetrzeć żółty ser na tarce
  7. Ułożyć naleśniki w naczyniu żaroodpornym posypać serem i zapiec kilka minut w 150 OC w piekarniku
  8. Można posypać pietruszką

Smacznego!

Nowość! Kuracja Online

Napisz do nas!

Umów się na wizytę