Czarny ryż z jabłkiem i morwą
ryz czarny z morwa na strone

Przygotowałyśmy dla Was kolejną wersję śniadania na ciepło, tym razem jest to połączenie ryżu czarnego, z jabłkiem, cynamonem i morwą białą suszoną. Razem, te niepozorne produkty komponują szybkie, pełnowartościowe i bezglutenowe śniadanie na ciepło, co przede wszystkim jest dla Nas ważne podczas chłodniejszych dni.

Morwa biała zawiera substancje obniżające poziom cukru we krwi, jak również zmniejszające poziom ryzyka rozwoju miażdżycy. W tradycyjnej medycynie chińskiej od dawna stosuje się morwę białą na obniżenie ciśnienia oraz cholesterolu. Ryż czarny jest jedną z wielu odmian ryżu, charakteryzuje się łagodnym orzechowym smakiem oraz wysoką zawartością błonnika i przeciwutleniaczy.

Wartość odżywcza:
  • Energia 493 kcal
  • Białko 11.3 g
  • Tłuszcze 11 g
  • Węglowodany 91.3 g
Składniki:
  • 50 g ryż czarny
  • 100 g mleko 2%
  • 250 g jabłko
  • 15 g morwa biała suszona
  • 15 g migdały
  • szczypta cynamonu
Przygotowanie: Ryż przepłukujemy wodą, następnie w małym garnku, na małym ogniu, gotujemy go w mleku przez ok. 20 min. (ryż powinien wchłonąć całą zawartość mleka). W międzyczasie kroimy jabłko w drobne paski. Pod koniec gotowania dodajemy pokrojone migdały i morwę białą. Przekładamy całość do miski i doprawiamy cynamonem. Smacznego!

ryz czarny z morwa na strone

Dietetyk_Anna Hajost-01

Anna Hajost
dietetyk



Zuzanna Wieła Dietetyk Wronki-22

Zuzanna Wieła
dietetyk



Agnieszka_Pompecka-01

Agnieszka Pompecka
dietetyk

Nowość! Kuracja Online
×

Napisz do nas!

Umów się na wizytę