Komosa ryżowa z pomarańczą
KOMOSANKA

Komosa ryżowa, inaczej ryż peruwiański lub „pseudozboże” :) jest źródłem pełnowartościowego białka, ma łagodny orzechowy posmak, idealnie komponuje się z innymi składnikami zarówno na słodko, jak i na wytrawnie. Jako jedna z nielicznych zawiera w sobie wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, które musimy dostarczać sobie z pożywieniem. Jest to kolejna odmiana bezglutenowego śniadania na ciepło, tym razem w wersji na słodko, z pomarańczą.

Wartość odżywcza komosanki:
  • Energia 439 kcal
  • Białko 11.9 g
  • Tłuszcze 10 g
  • Węglowodany 80.1 g
Składniki:
  • 50 g komosa różowa trójkolorowa
  • 100 g mleko ryżowe
  • 300 g pomarańcza
  • 10 g orzechy włoskie
  • 1 ząbek czosnek
  • papryka słodka mielona, curry, chili, zioła prowansalskie
Przygotowanie: Komosę przepłukać zimną wodą i gotować na mleku przez 12-15 minut. Po tym czasie wyłączyć ogień, zamieszać i zostawić pod przykryciem na około 5 minut. Pomarańczę obrać, podzielić na cząstki i ułożyć na komosie. Całość posypać posiekanymi orzechami. Smacznego!

KOMOSANKA

Dietetyk_Anna Hajost-01

Anna Hajost
dietetyk



Zuzanna Wieła Dietetyk Wronki-22

Zuzanna Wieła
dietetyk



Agnieszka_Pompecka-01

Agnieszka Pompecka
dietetyk

Nowość! Kuracja Online
×

Napisz do nas!

Umów się na wizytę